Pe 29 aprilie s-a dat startul proiectul Art for Children, gândit ca o serie de evenimente culturale ce vor culmina cu o licitaţie de artă,  urmând ca fondurile strânse să sprijine copiii vulnerabili din România.

Art for Children 2014 are ca tema ABANDONUL.

În ultimii 23 de ani, UNICEF a susţinut implementarea unor reforme sociale cheie în România pentru a se asigura că toţi copiii cresc într-un mediu familial sigur.

Sub coordonarea guvernelor succesive ale României şi în parteneriat cu numeroşi actori de la nivel local şi internaţional, numărul copiilor din instituţii a ajuns de la peste 100.000 la 24.000.

De asemenea, numărul copiilor părăsiți care sunt acum îngrijiţi prin intermediul serviciilor alternative, precum asistența maternală și tutelă a crescut de la zero la 42.000. Prin urmare, România prezintă acum o rată a instituţionalizării copiilor ce se încadrează în media europeană.

A sosit momentul ca aceste reforme să treacă în faza următoare: prevenirea separării nejustificate a copiilor de familiile lor. În ultimii 10 ani, numărul copiilor separaţi de familie a stagnat: la aproximativ 60.000.

Sperăm ca seria de evenimente ART for CHILDREN va contribui la efortul colectiv de a ajuta toţi copiii să crească într-un mediu familial sigur.

Mai multe detalii despre proiect puteți găsi pe www.artforchildren.ro

_____

ART FOR CHILDREN va fi un eveniment bienal în cadrul căruia artiştii români vor fi încurajaţi să creeze şi să doneze lucrări de artă în beneficiul exclusiv al copiilor, contribuind astfel la creşterea notorietăţii cauzei copiilor şi la strângerea de fonduri pentru programe pe termen lung ce au demonstrat că au rezultate excepţionale în acest domeniu. Evenimentul va susţine cele mai importante programe de protecţie a copilului, proiecte educaţionale şi vocaţionale, dar va contribui si la proiecte de promovare a prevenţiei abandonului şi de dezinstituţionalizare, instruire şi monitorizare.

Proiectul Art for Children, initiat de printesa Marina Sturdza, este organizat de asociatia Generation Europe bucurându-se de sprijinul UNICEF şi al Băncii Naţionale a României în parteneriat cu Artmark.